LJ MB SB

Koristne informacije

DOBRO JE VEDETI!

Osebni dokumenti

Vsak potnik-posameznik je sam odgovoren za veljavnost svojih osebnih dokumentov. Pred potovanjem se pravočasno prepričajte ali so vaši potni listi še veljavni (večina držav zahteva veljavnost vsaj še 6 mesecev od dneva zaključka potovanja) in ali potrebujete za potovanje v določeno državo vstopni turistični vizum, za kar ponavadi potrebujete prosto stran v potnem listu. V turistični agenciji opozarjamo in pomagamo urejati potrebne vizume za posamezno potovanje. Potnik je dolžan vse potrebne dokumente pravočasno dostaviti agenciji oz. si mora vizum urediti sam. Odobritev vstopnih turističnih vizumov je vedno v rokah pristojnih organov posamezne države in ne v rokah turistične agencije. Ob prijavi na potovanje je velikokrat potrebno oddati kopijo svojega potnega lista.

Turistična zavarovanja

Potniki so pri nas za čas potovanja v primeru nezgode zavarovani avtomatsko in je nezgodno zavarovanje že vključeno v ceno potovanja. Ker pa je to zavarovanje zelo ozko, priporočamo dodatno še: evropsko turistično zavarovanje in sicer kot celosten paket ali pa ločeno samo zavarovanje odpovedi oz. zavarovanje na potovanju. Vse podrobnosti o zavarovanju so na voljo na prodajnih mestih v vseh naših poslovalnicah in na naši internetni strani www.sajko-turizem.si.

Obvestilo pred odhodom

Za vse enodnevne izlete velja program v katalogu kot končno obvestilo (v teh primerih ne pošiljamo nobenih dodatnih obvestil, razen, če bi se program kakorkoli spremenil). Za potovanja, ki trajajo od 2 do 5 dni bomo obvestilo poslali cca 7 dni oz. najkasneje 5 dni pred odhodom, za ostala daljša potovanja pa cca 10 dni oz. najkasneje 7 dni pred potovanjem. Vsi prijavljeni potniki takrat po pošti (ali po dogovoru) prejmejo končno »obvestilo pred odhodom«. V dopisu boste seznanjeni o točnih urah odhoda, vstopnih mestih na avtobus, predvidenem vodniku, hotelski namestitvi. Podali vam bomo tudi nekaj koristnih informacij glede primernih oblačil, denarja ter ostalih varnostnih in splošnih napotkih. V kolikor obvestila v omenjenem roku ne boste prejeli, prosimo, da se oglasite v naših poslovalnicah osebno ali po telefonu. Obvestilo vedno pošiljamo nosilcu rezervacije oz. na vaše prijavno mesto, če ste se za naš program prijavili pri partnerski agenciji.

Letalski poleti

Za večino potovanj po svetu in za mnoga po Evropi, v turistični agenciji rezerviramo za svoje potnike letalske polete na rednih linijskih poletih različnih letalskih prevoznikov. Letalski prevoznik pa lahko tudi na rednih linijah včasih zaradi različnih vzrokov (vremenske neprilike, tehnični vzroki, stavke, ipd) spremeni vozni red letalskega poleta oz. včasih kak polet tudi odpove. V takih primerih poskušamo v agenciji skupaj z dotično letalsko družbo čim prej najti najboljšo možno rešitev-alternativo, ne moremo pa biti za nastalo situacijo tudi odgovorni.

Pomembno je tudi vedeti, da v večini primerov, skupinska letalska vozovnica ne predstavlja cenejše cene po posamezniku, ampak predvsem daje turistični agenciji možnost prodaje določenih mest za načrtovano organizirano potovanje. Zelo pomembni so tudi roki, ko je treba te vozovnice potrditi (v mnogih primerih tudi 3 mesece pred odhodom). V zadnjih tednih pred odhodom, pa lahko cena vozovnice na posameznem poletu tudi drastično raste.

Sedežni red

Na vseh razpisnih avtobusnih potovanjih določamo sedežni red v skladu z vrstnim redom prijave potnikov. Številka sedeža, ki je praviloma ne dajemo ob rezervacijah, je lahko v posameznih avtobusih zelo različno pozicionirana. Nekateri avtobusi tudi nimajo oštevilčenih sedežev, zato potnike na avtobus razporedi naš vodnik. Sedežni red na avtobusu na potovanjih, ki so organizirani po Evropi z letalom, in na vseh interkontinentalnih potovanjih pa določimo le v primerih, ko je to možno in smiselno glede na velikost skupine, program in način izvedbe potovanja.

Minimalno število potnikov

Minimalno število za večino potovanj je 40 oseb, če ni drugače navedeno. Čeprav se v turistični agenciji Sajko nadvse trudimo, da vsako potovanje izvedemo po ponujenih cenah, pa je včasih nemogoče potovanje izpeljati po enaki ceni pri manj udeležencih. Pri tem velja, da se lahko cena zaradi manjšega števila zviša do 10% cene, v nasprotnem primeru pa ima potnik pravico od prijave odstopiti in prejeti nazaj ves vplačan denar.

Za daljša potovanja in nekatera potovanja z letalom je potrebno število potnikov manjše, kar je v posamezni ponudbi tudi zapisano. Za nekatere (predvsem daljše) programe je izračunanih tudi več cen, glede na število udeležencev. Ob prijavi za ta potovanja praviloma obračunamo najnižjo ceno, je pa možno, da se pred odhodom napravi poračun glede na dejansko število prijavljenih, če je teh manj. Tak poračun pa mora še vedno ustrezati naši ponudbi in biti v skladu z vsemi pogoji.

 

Čarterski letalski poleti

Za polete znotraj Evrope in po Mediteranu, za potrebe naših potovanj večkrat organiziramo najete - čarterske polete. Ker gre za dodatne polete v letalskem prometu, je značilnost večine čarterskih poletov predvsem ta, da si letalske družbe pridržujejo pravico postavitve točne ure poleta (glede na svojo razpoložljivost) do nekaj dni pred odhodom. Tako lahko pride do odstopanj v programu (polet letala je možen nekaj ur prej ali kasneje kot načrtovano). Turistična agencija je v primeru kasnejšega čarterskega poleta dolžna ponuditi nadomestne storitve ali vračilo denarja za neizkoriščen del vključenih ogledov (če je bila vključena npr. vstopnina za muzej prvi dan pa to ni izvedljivo, se ga prestavi na drugi dan ali zamenja z alternativo ali vrne denar, če je bila vključena npr. večerja se poskuša prestaviti na kasnejšo uro ali na drug dan ...). Turistična agencija pa ne more in ni dolžna nadomestiti izgubljenega časa zaradi spremembe ure poleta, saj na to nima vpliva.

Shengenski režim

Kljub prostemu prehodu na mejah med državami v schengenskem območju evropske skupnosti je treba obvezno imeti pri sebi veljavne osebne dokumente (osebno izkaznico ali potni list). Osebna izkaznica zadostuje za potovanje v vse članice evropske skupnosti, na Hrvaško, v Bosno in Hercegovino, v Srbijo, v Črno goro, v Makedonijo, v Albanijo, v Švico in Liechtenstein, na Islandijo in na Norveško. Za vse ostale države je potreben potni list.

Prtljaga na letalu

Pri potovanjih z letalom v ekonomskem razredu je prtljaga, ki jo oddate na letališču in je vključena v ceno, večinoma omejena na 20 kg na osebo, na čarterskih poletih pa na 15 kg na osebo. Posamezna letališča in letalske družbe lahko ne glede na težo omejijo tudi število kosov prtljage, ki je največkrat en kos velike prtljage in en kos ročne prtljage po osebi. Presežek teže se lahko na letališču dodatno plača. Nekatere nizkocenovne letalske družbe pa so začele prevoz prtljage zaračunavati že v osnovi in ni v ceni letalske vozovnice. V takih primerih je to v naši ponudbi tudi posebej navedeno.

Ročna prtljaga na letalu

Pri potovanjih z letalom je zaradi varnostnih ukrepov v ročni prtljagi dovoljeno prenašati tekočine in tekočinam podobne snovi v posodah z največjo prostornino 100 ml (1 dcl). Te posode morate zapakirati v prozorno plastično vrečko, ki jo je mogoče znova zatesniti in katere skupna prostornina pri enem potniku ni večja od 1 litra. V ročni prtljagi ni dovoljeno imeti škarjic, nožkov, pilic in ostalih ostrih predmetov. Priporočamo, da vse, česar ne potrebujete na letalu pri sebi, spravite v prtljago, ki jo oddate. Med svojo ročno prtljago lahko prenašate zdravila in nujno potrebna živila, vključno z otroško hrano, če jih boste uporabljali med potovanjem in jih nujno potrebujete, kar boste morda morali dokazati. V ročni prtljagi oz. pri sebi lahko imate mobilne telefone, fotoaparate, kamere ipd., pri čemer upoštevate navodila letališkega in letalskega osebja o uporabi le-teh na letališču in med poleti.

 

Doplačilo za enoposteljne sobe.

Hoteli povsod po svetu zaračunavajo doplačilo za enoposteljne sobe. V primeru, da se nekdo na potovanje prijavi sam in zaradi višine stroška ne želi doplačati za enoposteljno sobo je možno, da mu v agenciji pomagamo iskati sopotnico/sopotnika do odhoda. V kolikor sopotnika ne najdemo, doplačilo za enoposteljno sobo obračunamo pred odhodom. Če se prijavljena oseba z doplačilom ne strinja (kar mora izrecno navesti ob prijavi) pa ima agencija možnost takšni osebi potovanje odpovedati, pri čemer ji vrne ves vplačani denar.

Paziti je treba na podobna doplačila še pri kombiniranih potovanjih, kjer se prebiva tudi v kabinah na ladji ali na vlaku spalniku. Doplačilo za enoposteljno sobo v hotelih, praviloma ne pokriva tudi doplačil za solo bivanje na ladji oz. na vlaku, saj tam veljajo drugačne zakonitosti in se obravnava vsak primer posebej.   

 

Napitnine

Napitnine so v mnogih državah za turistične delavce sestavni del zaslužka in so za opravljeno delo pričakovane, v nekaterih državah pa kar obvezne. Na turističnih potovanjih v tujini napitnine večinoma pričakujejo lokalni vodniki in tamkajšnji avtobusni šoferji, portirji, receptorji, sobarice, natakarji v lokalih, itd. Ponekod se uspemo dogovoriti in so napitnine za storitve po programu že vključene v ceni, večinoma pa to ni možno, saj je za napitnine nemogoče pridobiti potrdilo oz. račun, zato se napitnine plačujejo na licu mesta v gotovini. Kjer napitnina ni obvezna, a se pričakuje, ponavadi predlagamo višino napitnin in jo v programu tudi zapišemo. Seveda pa naj potniki napitnino dajo le, če so bili s storitvami posameznika zadovoljni.

Potovalni dokumenti

Preden se odpravite na potovanje priporočamo, da si napravite fotokopijo vaših osebnih dokumentov s katerimi potujete (potni list ali osebna izkaznica). Pomembno je, da kopijo shranite ločeno od drugih dokumentov. V primeru kraje ali izgube dokumenta na potovanju je priporočljivo imeti s sabo fotokopijo in fotografijo za osebni dokument. V kolikor potujete z letalom je dobro imeti s sabo tudi fotokopijo letalske vozovnice, ki jo prav tako shranite ločeno od originalne.

Nastanitve v objektih na potovanju

Sestavni del skoraj vsakega potovanja je tudi nastanitev v različnih hoteli. V turistični ageniji Sajko nam je osnovno vodilo vedno urediti zadosti kvalitetno namestitev, ki pa mora ostati tudi cenovno dosegljiva. Pri tem se seveda ravnamo po naših izkušnjam in uporabljamo največkrat objekte, ki jih poznamo in kjer smo bili z uslugami zadovoljni. Kadar to ni mogoče, pa se moramo zanesti tudi na naše partnerje po svetu (ki nam pomagajo pri rezervacijah) in na uradno kategorizacijo objektov v posamezni državi. Dobro je vedeti, da so katagorizacije po posameznih državah zelo različne in da je tudi med objekti iste kategorije lahko precejšnja razlika. Nepisano pravilo je, da v večini držav v razvoju oz. na bolj eksotičnih destinacijah potrebno dodati še 1 zvezdico, da tamkajšnji standardi približno ustrezajo našim standardom. Večina hotelov razpolaga z več različnimi tipi sob (tako glede na pozicijo, velikost, opremo …). Pri skupinskih potovanjih (kjer se dogovarjamo pavšalno za ustrezno standardno namestitev) ni vedno samoumevno, da bodo vsi gostje v skupini nastanjeni v popolnoma identičnih sobah. Vsaka soba pa mora zadostovati vsem osnovnim kriterijem in kvaliteti, ki jo turistična agencija obljublja v programu. Točen razpored sob ob prihodu v hotel, je vedno v domeni hotelirja.

Včasih je namestitev organizirana tudi v kakšnih penzionih oz. kdaj v privatnih hišah s souporabo kopalnice in stranišča. Takšne variante pa so vedno tudi posebej zapisane v dotičnem programu.

Potniki morajo biti pozorni tudi na nastanitve na vlakih oz. trajektih-ladjah pri kombiniranih variantah potovanj, kjer se eno ali več noči prespi na vlaku v kupejih ali na trajektih-ladjah v kabinah. Včasih kvaliteta nastanitve na vlaku ali trajektu ne dosega kvalitete spanja v hotelu, zaradi ugodnejše cene se večkrat v osnovni varianti ponuja spanje na trajektih ali na vlaku za 4 osebe, za udobnejše spanje v dvoje pa je potrebno doplačilo.

VIŠINA LETALIŠKIH TAKS IN STROŠKI VIZUMOV

V ponujenih potovalnih programih so vključeni vsi stroški letaliških in varnostnih pristojbin. Kljub temu pa je pomembno vedeti, da se letalske družbe in letališča ravnajo tržno in da se letališke takse (mednje sodi tudi doplačilo za gorivo in varnost na letališčih) lahko pred odhodom na potovanje še spremenijo. Ker potovanja načrtujemo vnaprej za celo leto, je v času objave programov nemogoče predvideti točne stroške taks in v kolikor se le ti precej spremenijo, ima turistična agencija (s skladu z napisanimi pogoji in obligacijskimi razmerji) pravico nastalo razliko pred potovanjem tudi obračunati. V praksi se tega poslužujemo le takrat, kadar pride do večje razlike v ceni taks.

Podobno velja za urejanje vizumov, kjer v ponudbah kalkuliramo znane cene viziranja + stroške urejanja. Za viziranje je v veliko primerih treba večkrat na veleposlaništva oz. konzulate, ki se vsi ne nahajajo v Sloveniji (za mnoge destinacije se viziranje vrši na Dunaju, v Budimpešti oz. še kje). Stroški in pogoji pridobivanja vizumov za posamezno državo se lahko spremenijo kadarkoli v skladu s politiko dotične države, kamor želimo potovati.  

KDAJ JE PRAVI ČAS ZA PRIJAVO NA POTOVANJE?

Vedno in povsod priporočamo čimprejšnjo prijavo, kar nam zelo olajša delo. Najlažje je rezervirati obljubljene storitve na kvalitetnem nivoju takrat, ko je do potovanja še veliko časa, vendar pa mora agencija za fiksno rezervacijo prevzeti tudi posloven riziko garancije prihoda. Posebej še to velja za fiksno potrditev letalskih vozovnic, kjer letalske družbe zahtevajo nepovratne depozite tudi več mesecev pred odhodom. Tudi urejanje turističnih vizumov zahteva svoj čas (določena viziranja trajajo od enega do treh tednov). Pravočasno je treba rezervirati tudi obisk mnogih najbolj znanih muzejev po svetu.    

V turistični agenciji smo primorani ravnati gospodarno in se za fiksne rezervacije odločamo takrat, ko smo prepričani, da bomo potovanje izvedli. Vedno se bomo sicer trudili, da potovanje izvedemo neokrnjeno tudi takrat, ko se prijave zberejo v zadnjem hipu, vendar pa je v tem primeru gotovo težje zagotoviti najboljše lokacije hotelov in optimalno izvedbo začrtanega programa. V naših ponudbah pri letalskih potovanjih večkrat omenjamo, da lahko pride do manjših sprememb v izvedbi, v odhodnem letališču, v datumu odhoda, ipd. To je v veliki meri povezano s pravočasno prijavo zadostnega števila potnikov.

Hitra prijava (stimuliramo jo tudi z boljšimi sedeži in z določenimi popusti) je gotovo tudi v interesu potnikov. Nasprotno od prepričanja nekaterih pa velja tudi, da pri potovalnih programih ni znižanih ponudb "v zadnjem hipu" in so lahko pozne prijave tudi dražje.

Prijava